BMW E30

Svi oni koji su sjeli za volan legendardne kocke dobro znaju sta znaci adrenalin i droga . Blog nosi ime po generaciji koju najvise vidjamo po nasim ulicama, doduse pretezno u losem stanju ali to je druga prica...Sarajevo BiH


16.01.2006.

BMW X3 2.0 D

Nakon velikog uspjeha elitnog sportskog terenca X5, BMW je napravio njegovu manju i još atraktivniju izvedenicu X3. Zbog izvedbe i cijene taj višenamjenski automobil ne može biti popularan poput Golfa, no visoko kotira u klasi sportskih terenaca



BMW je od Land Rovera preuzeo iskustvo i napravio X3
BMW je od Land Rovera preuzeo iskustvo i napravio X3
Posebice je zanimljiv model 2.0 d, koji je osigurao uvjerljive performanse, uz nisku potrošnju i povoljnu cijenu. Što je najvažnije, cijena je smanjena na prihvatljivih 41.480 eura. Da bi se shvatila vrijednost tog 'popusta', dobro je znati kako model 3.0 (benzinski i dizelski) stoji 51.118 eura.

Zbog toga smo sa zadovoljstvom uzeli mesnati crni ključ, kojim se dizelaš pokrenuo s pitomim brektanjem, koje s povećanjem okretaja postaje sve uzbudljivije. Na prvi se pogled uočava velika sličnost s modelom X5.

S gabaritima 456,5 x 185,3 x 167,4 cm X3 je deset centimetara kraći, centimetar i pol uži i četiri centimetra niži. Pritom je međuosovinski razmak kraći za samo 3,5 cm, što je jamstvo uvjerljive prostranosti. Pri konstruiranju je korišteno više od dvije trećine istih komponenti.

To je osiguralo visoke standarde i kvalitetu bavarskih automobila i omogućilo razmjerno povoljnu cijenu. No najvažnije je bilo bogato iskustvo i znanje specijalista iz engleskog Land Rovera, koji su (neizravno) znatno pomogli u stvaranju ovog zanimljivog terenca.

BMW od Land Rovera preuzeo veliko iskustvo u vozilima 4x4, koje je znatno koristilo u stvaranju modela X5 i X3. Tako griješe svi koji sumnjaju u BMW X3, jer 'bavarci nemaju iskustva u sektoru 4x4'.

Kad masivan 'off road' težak više od 1.8 tona, u najslabijoj dizelskoj izvedbi postiže dvjesto na sat i stotku hvata za malo više od deset sekunda, to je vrijedno štovanja. Posebice kad se uzme u obzir da X3 prosječno troši samo 7,4 litara (na testu, jasno, više).

Sve je napravljeno u 'macho' stilu, a istodobno i statusno elegantno, tako da ne treba pokrenuti automobil da bi se osjetile njegove mogućnosti. Privlačan sportski izgled naglašen je širokim niskoprofilnim naplacima, masivnim bokovima, mat crnim pragovima i dvostrukom ispušnom cijevi.

BMW X3 po koncepciji nije klasičan terenac, nego SUV (Sport Utility Vehicle), dakle luksuzno sportski terenac



Osnovna je koncepcija slična običnom automobilu - dakle nama odvojenu šasiju, nego samo noseću karoseriju, nema dodatni reduktor i ima stalni pogon 4x4 (klasični terenci imaju stalan pogon straga i uključiv sprijeda.

Tako je postignut dobar kompromis tradicionalnih BMW-ovih formi i stila masivnih klasičnih terenaca. Izvrsna vozna svojstva temelje se na uvjerljivom pogonskom sklopu. Pogonom upravlja pametna elektronička logistika xDrive, koja u svakom trenutku pogonski moment usmjerava na kotač koji ima najbolje prianjanje na podlogu.

Unutrašnjost pokazuje kako su bavarski stručnjaci prilagodili statusni luksuz surovim terenskim uvjetima. Povišeni položaj za volanom pruža ugodan osjećaj dominacije nad ostalim sudionicima u prometu, a sve su komande prikladne, lagane i precizne kao u najluksuznijoj limuzini.

Zato će BMW X3 s lakoćom voziti i krhke pripadnice ljepšeg spola. Dizajn kokpita sličan je kao u limuzinama, dakle osigurava funkcionalnost i lako upravljanje. Duboko profilirana sjedala pružaju dobar oslonac u vožnji i ne zamaraju ni nakon duže vožnje.

Naglašena kvaliteta obloga i materijala pokazuju da se radi o automobilu (odnosno terencu) najvišeg ranga. U tom je stilu i besprijekorna završna obrada i statusna elegancija. Luksuzni je bavarski terenac namijenjen svima koji nakon prolaska kroz bespuće žele mirno parkirati ispred najelitnijeg hotela.

BMW X3 nudi prava vozna svojstva u terenskim uvjetima, a u svom je elementu i na najbržim autoputevima

Zbog off-road terena bavarski i engleski stručnjaci su znatno povećali udaljenost podnice od podloge. Uvjerljiva vozna svojstva u svim uvjetima jamči 'pametan' integralni pogon, koji podešava najpovoljniji pogonski moment na svakom kotaču. Tako se osigurava pogon i kad je samo jedan kotač u dobrom kontaktu s podlogom.

Integralni je pogon na sva četiri kotača BMW razvio u suradnji s njemačkim ZF-om, što je jamstvo dobrih mogućnosti. Dvolitreni common-rail dizelaš, koji pokreće i limuzinsku 'tricu' iz obujma od 1995 ccm istiskuje 150 KS pri 4000/min. Više od snage, za uvjerljiva vozna svojstva zaslužan je okretni moment od 330 Nm pri 2000/min.

U kombinaciji s dobro odmjerenim mjenjačem sa šest stupnjeva motor grize na svaki dodir gasa. Zbog toga su moguća uvjerljiva vozna svojstva u gradu i na autocesti. Do stotke smo ubrzali za samo 10,5 sekunda, a brzine se uvjerljivo nabiru i kad kazaljka prijeđe 140.

Tek kod 180 motor počinje gubiti dah (što je razumljivo zbog visoke i teške karoserije). Ipak, bez problema se hvata najveća brzina od 198 km/h, a na autocesti smo po brzinomjeru postigli blizu 210. Uz sve to potrošnja je razmjerno povoljna - kreće se od 6,0 do 10 litara. Na našem testu smo izmjerili prosjek od 9,2 litra, što je vrlo povoljno računajući veliku masu i pristojne performanse.

Dobra međuubrzanja omogućavaju lagana pretjecanja i vožnju u visokom ritmu bez velikog opterećenja. Lagan i precizan mjenjač omogućava lako biranje najpovoljnijeg broja okretaja. To smo već navikli u limuzinskim BMW-ima, a iznenadilo nas je kako masivni i visoki SUV uvjerljivo leži na cesti.

Osjećaj iznimno prostrane unutrašnjosti dizajneri su stvorili povišenom razinom sjedenja te nisko postavljenom kontrolnom pločom



Ponaša se precizno i agilno kao limuzina, minimalno se naginje i vrlo je otporan na zanošenja. Ukratko, to je najstabilniji terenski automobil, ne samo u klasi, nego i obično.

Poželjeli smo isprobati ponašanje u terenskim uvjetima i već nakon prvog hupsera i većeg uspona shvatili smo da su bavarski stručnjaci dobro odradili posao.

Jasno, to nije klasičan terenac i ne mogu se očekivati vozna svojstva u surovim bespućima kao s Nissan Teranom, no za sve obične avanture X3 je kao stvoren, Bez problema svladava uspone od 60 posto, zbog udaljenosti od podloge od 20 cm dobro prelazi preko prepreka, a za uvjerljiva vozna svojstva zaslužne su i gume od 215/60 R 17.

Sigurnost je također odmjerena na najvišoj razini. Pored standardnih elektronskih pomagala za kontrolu kočenja, pogona i dinamičke stabilnosti, u kabini je ugrađeno čak devet zračnih jastuka. To pruža potpuno nove standarde u sigurnosti terenskih automobila.

Sve je to potvrđeno u najzahtjevnijim američkim 'crash-testovima', što je i normalno, jer će se velik dio proizvedenih primjeraka usmjeriti na američko tržište.

BMW X3 2.0d je luksuzan, solidan i privlačan sportski terenac, koji je na većini tržišta postigao velik uspjeh. Namijenjen je svima koji žele imati atraktivnog terenca s prepoznatljivim bavarskim 'bubrezima'. Mana je jedino (ako se to može tako i kazati) cijena od 41.480 eura, no u klasi kojoj pripada, to je O.K.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

VOZILO
luksuzno-sportski terenac (SUV), 5 vrata, 5 sjedala

MOTOR
Izvedba: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen uzdužno, glava od lakog, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje preko visokotlačne razvodne pumpe Bosch DDE 5.0, turbopunjač promjenjive geometrije, intercooler.
Obujam: 1995 ccm
Provrt x hod: 84 x 90 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 4000/min
Moment: 330 Nm pri 2000/min
Pogon: 4x4 sa središnjom viskoznom spojkom
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva

Dvolitreni common-rail dizelaš od 1995 ccm istiskuje 150 KS pri 4000/min

PODVOZJE
Prednji ovjes: neovisan, s pomoćnim okvirom i poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator
Stražnji ovjes: neovisan, s pomoćnim okvirom i multilinkom, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 325 mm, straga puni diskovi 320 mm, ABS+EBV, ESP

MJERE
Karoserija: 4565 x 1853 x 1674 mm
Međuosovinski razmak: 2795 mm
Prtljažnik: 395/1450 L
Masa/nosivost: 1820/500 kg
Spremnik goriva: 67 l
Krug okretanja: 11,7 m
Gume: 215/60 R 17

PERFORMANSE
Najveća brzina: 198 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,5 s
Potrošnja: grad 10,0 / otvoreno 6,0 / kombinirano 7,4 l/100 km

CIJENA
41.480 EUR

izvor - tportal.hr

BMW E30